De ce să ții cont de SEO în anul 2020? Ce condiții trebuie să îndeplinească articolele tale?

Cât de multă valoare mai are termenul SEO în anul 2020? Ai văzut mulți creatori de conținut care doar își postează articolele și consideră că și-au terminat treaba dacă acestea au performanțe bune. De aceea te gândești: de ce să nu procedezi și tu exact la fel? Dar cu toate că și articolele neoptimizate sunt indexate în motoarele de căutare și au o oarecare vizibilitate, dacă tot scrii, de ce să nu faci în așa fel încât să fii primul?



Analiza cuvintelor cheie și verificarea rezultatelor din SERP sunt și anul acesta tehnici SEO care cânteresc mult pentru site-urile la care doar primele locuri pe Google contează. Astfel, dacă îți dorești trafic organic, este important să ții cont de optimizare. Și este normal să urmărești să ai un număr cât mai mare de vizitatori, indiferent dacă îți scrii singur articolele sau nu, mai ales că multe din regulile pe care trebuie să le îndeplinești sunt foarte simple și au mai multă legătură cu înfățișearea articolului decât cu conținutul său.

De ce este important să nu renunți la SEO în anul 2020?

Nu numai că optimizarea site-urilor valorează mult și anul acesta, dar este mai importantă ca oricând! Volumul de conținut postat pe internet crește exponențial de la o zi la alta și ca să te faci remarcat printre milioanele de alte articole, trebuie să oferi calitate.

Făcută ca la carte, optimzarea site-ului oferă:

  • mai mult trafic organic;
  • mai multă vizibilitate;
  • click-through rate mai mare;
  • bounce rate mai mic;
  • o poziție mai bună față de competiție;
  • valoare.



Care sunt factorii on page SEO în anul 2020 de care trebuie să ții cont?

Vestea bună este că și dacă ai scris deja un articol fără să ții cont de SEO, nu trebuie neapărat să-l refaci ca să-l perfecționezi. Există o mulțime de alți factori de optimizare on-page la care poți apela fără a lua de la capăt toată munca. Iată care sunt aceștia:

#1 URL scurt și la obiect

Ideal pentru un articol este ca adresa sa să arate așa: https://www.numedomeniu.cuvântcheie. Astfel, se compune un URL eficient și elegant, prietenos cu motoarele de căutare. Și pentru că nu este o cerință complicată, ea trebuie îndeplinită înainte ca link-ul articolului să fie folosit pe alte site-uri și să trebuiască să te complici cu redirecționarea. De asemenea, este bine ca înainte să alegi URL-ul să-ți fi făcut deja un plan legat de cuvintele cheie ca nu cumva să-ți pară rău mai târziu că nu ai folosit adresa pentru un articol cu mai mult potențial.

#2 Titlul afișat în SERP

Este recomandat ca meta titlul fiecărui articol să înceapă cu un cuvânt cheie stabilit anterior. În cazul platformei WordPress de exemplu, poți schimba titlul afișat pe Google instalând un modul care să-ți ofere această opțiune.

#3 Primele 100 de cuvinte

Există cazuri în care cuvântul cheie nu are ce căuta în primele 100 de cuvinte deoarece pare nelalocul lui. Dar astfel de exemple sunt foarte puține și sunt valabile doar în cazul în care articolul are nevoie de o introducere până a se putea folosi cuvântul cheie potrivit. În rest, chiar dacă nu apare în prima propoziție, este bine să incluzi cuvântul cheie în primul paragraf.

#4 Atenție la subtitluri!

Cu toate că includerea cuvântului cheie în subtitluri este o cerință ușor de îndeplinit, mulți creatori de conținut omit acest lucru. Dar, din fericire, greșeala se poate repara spărgând niște paragrafe sau adăugând încă un subtitlu deasupra unei liste de subtitluri.

#5 Numărul de cuvinte cheie

Este important ca orice articol să aibă un anumit număr de cuvinte cheie în funcție de lungimea sa. Dar când acestea apar de două ori în aceeași propoziție sau în repetate rânduri într-un singur paragraf, avem o problemă care trebuie rectificată!

#6 Link-uri către propriul site

Nu doar pentru a aprinde toate beculețele modulelor de verificare a gradului de optimizare al unui articol, ci și pentru a tenta vizitatorii să acceseze cât mai multe din paginile propriului site este important să introduci și link-uri către articolele mai vechi. Așa că înainte să apeși butonul PUBLICĂ, caută o postare cu un subiect similar către care să inserezi un link.

#7 Link-uri către alte site-uri

Dacă este vorba de un advertorial, mai mult ca sigur articolul tău are cel puțin un link către site-ului produsului pe care îl promovezi. Dar chiar și atunci când scrii doar pentru a spori volumul de conținut de pe propriul site, ar trebui să te asiguri că intorduci câteva link-uri către site-uri cu autoritate mare, nișate pe subiectul despre care scrii.

#8 Viteza site-ului

Sunt mult lucruri de luat în calcul când vine vorba de viteza site-ului tău. În primul rând contează hosting-ul și tema acestuia. Dar dacă ne referim strict la un articol, ceea ce poți să faci fără multă bătaie de cap este să reduci dimensiunea imaginilor pentru ca acestea să se încarce mai repede.

#9 Afișarea pe terminalele mobile

Cele mai multe site-uri de știri și divertisment sunt accesate de pe terminalele mobile. De aceea articolele tale nu trebuie să arate bine doar pe desktop, ci și pe ecranele acestora.

#10 Descrierea meta

Există trei condiții de care trebuie să ții cont când vine vorba de descrierea meta:

  • lungimea acesteia: ea trebuie să apară netrunchiată în SERP;
  • existența cuvântului cheie: deși nu este obligatoriu este bine ca el să fie vizibil în descriere când faci o interogare pe Google;
  • cuprinsul frazelor: înainte de a accesa un site, majoritatea cititorilor citesc descrierea meta și de aceea este recomandat ca ea să fie cât mai interesantă și mai provocatoare.

Nu lăsa motoarele de căutare să afișeze descrieri meta la întâmplare! Există o mulțime de module cu care le poți edita, așa că profită de ele!

#11 Tagurile ALT și numele fotografiilor

Lasă lenea de-o parte când vine vorba de denumirea fotografiilor din interiorul articolului! Chiar nu este greu să copiezi cu CTRL+C / CTRL+V meta titlul articolului și să redenumești fotografiile astfel încât să-i placă și lui Google!

#12 Aspectul articolului

Articolele bune sunt ușor de citit. Punct! Dacă pentru tine creativitatea înseamnă fraze kilometrice, uită că ești om pentru o clipă, transformă-te în roboțel și toacă mărunt acele fraze! Chiar dacă nu-ți place, vor da un gust mai bun site-ului tău!

#13 Distribuirea pe rețelele sociale

De cele mai multe ori articolele noi au nevoie de un boost. Un fel de bătaie ușoară pe spate prin care să le faci să iasă un pas în față. Așa că uită de rușine și promovează-te! Distribuie pe rețelele sociale ceea ce ai scris și provoacă-ți prietenii să interacționeze! De asemena, nu uita ca undeva la sfârșitul articolului să motivezi cititorii să facă același lucru, sugerându-le ideea și oferindu-le un buton de distribuire.

În concluzie: Cum să respecți regulile SEO în anul 2020?

Optimizarea vine la pachet cu mai multă vizibilitate, venituri mai mari din reclamele AdSense și creșterea autorității. Dacă chiar consideri că este cazul, întotdeauna poți să rescrii un articol de la zero. Dar nu este neapărat necesar, mai ales dacă ideile acestuia sunt frumos transmise și au o oarecare valoare pentru cititori. După cum vezi, optimizarea nu se rezumă doar la conținutul unui articol. Dacă dorești să fii primul în SERP, îți poți crește substanțial șansele fără a o lua de la capăt, doar prin bifarea tuturor punctelor de mai sus.

2 comentarii la „De ce să ții cont de SEO în anul 2020? Ce condiții trebuie să îndeplinească articolele tale?

  • februarie 12, 2020 la 1:12 pm
    Permalink

    Foarte bune informatiile. Constat cu incantare ca le respect (intr-o masura mai mare sau mai mica) pe toate. Nu prea pun eu link-uri externe (in afara celor ce duc spre canalul meu de Youtube)…dar in rest sunt pe acolo.
    Merci de articol! 😀

    Răspunde
    • februarie 12, 2020 la 4:19 pm
      Permalink

      Gratiela, ma bucur nespus daca ai gasit util acest articol! Vor mai urma si altele pe teme similare asa ca te asteptam!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *