De ce să folosești AdSense pentru site-ul tău?

Google AnSense este un program de publicitate online care îți permite să afișezi reclame pe website-ul tău indiferent dacă acesta este un blog, un site de știri, sau orice alt tip de site cu suficient conținut scris. Partea bună în ceea ce privește programul AdSense este faptul că îți oferă bani și în funcție de numărul de vizitatori ai site-ului și nu doar atunci când acești fac click pe o reclamă. Partea mai puțin bună este faptul că trebuie să ai un trafic consistent ca să folosești AdSense și chiar să te alegi cu ceva la sfârșitul lunii.



Sursa reclamelor AdSense care apar pe site-ul tău odată ce ai fost acceptat este programul AdWords. În acest program companiile investesc pentru ca reclamele lor să fie afișate pe internet. Pentru website-urile noi și cele cu autoritate mică, care nu câștigă din publicarea advertorialelor, AdSense este una din cele mai rapide soluții de a genera venituri. Dar așa cum am menționat și mai sus, înscrierea se merită doar dacă ai trafic. De aceea, este bine ca și după ce reclamele au început să ruleze pe site-ul tău, să continui să postezi conținut original, de valoare.

Care sunt avantajele și dezavantajele folosirii programului AdSense?

Pentru a ne familiariza mai bine cu conceptul AdSense, hai să enumerăm mai întâi avantajele acestui program:

  • Înscrierea este complet gratuită;
  • Nu sunt foarte multe cerințe de îndeplinit;
  • Reclamele au un format foarte customizabil;
  • Google te plătește lunar odată ce ai strâns suma de 70 de euro din reclame;
  • Există plug in-uri precum AMP care te ajută să optimizezi afișarea reclamelor pe mobil;
  • Este foarte simplu să introduci codul AdSense atât pe site-ul tău, cât și pe YouTube.

Dar ca orice alt program care livrează reclame, AdSense are și o serie de minusuri. La acestea trebuie să fii foarte atent. De aceea îți recomandăm să le memorezi înainte să începi colaborarea:

  • Google nu stă la discuții. Dacă ai trișat și ai încălcat regulile din politica programului, reclamele vor înceta să mai apară pe site-ul tău. De asemena, nu vei mai putea să folosești AdSense niciodată;
  • Așa cum am spus și mai sus și dorim să subliniem ori de câte ori este necesar, ai nevoie de trafic consistent pentru a câștiga bani;
  • Când un vizitator al site-ului tău apasă pe o reclamă, acesta părăsește și site-ul;
  • Google nu este neapărat mai profitabil decât alte programe similare de publicitate. Dar are avantajul faptului că reclamele sale sunt potrivite pentru orice tip de audiență.

AdSense este o opțiune extraordinară de a-ți monetiza site-ul, dar nu te aștepta să devii bogat peste noapte doar pentru că a început să-ți livreze reclame. Mai mult, odată ce ai făcut un pas greșit este mai bine să te resemnezi și să cauți imediat alte metode de a obține bani pentru că la Google sunt șanse mari să nu te mai poți întoarce.

Ce tipuri de reclame livrează AdSense pe blogul tău?

Când vine vorba de reclame, există o gamă largă de opțiuni din care poți alege, sau, dacă ți se pare mai simplu, îl poți lăsa pe Google s-o facă în locul tău. Iată care sunt acestea:

Reclame tip text: aceste reclame le poți customiza schimbându-le culoarea chenarului, a textului sau a link-urilor astfel încât să se potrivească cu design-ul site-ului tău;

Reclame tip imagine: se spune că o imagine face cât o mie de cuvinte și acesta este principiul după care se ghidează și AdSense, fără a neglija însă nevoia de text scris;

Reglame gif: dacă tot vorbeam de imagini, ținem să menționăm și importanța gif-urilor. Ele fac site-ul să pară mai animat și astfel constituie o unealtă puternică de marketing pentru companiile care fac publicitate;

Videoclipuri scurte: acest tip de reclame sunt cu dus și întors. Dacă este vorba de un site nișat, ele ajută deoarece creează mai multă diversitate. Pe de altă parte, în cazul unui blog generalist pot deveni la un moment dat obositoare pentru vizitatori, determinându-i pe aceștia să părăsească complet site-ul în cauză și să caute o lectură mai relaxantă;

AdSense Search: acest tip de reclamă arată ca un search box obișnuit, numai că atunci când un vizitator îl folosește, pagina de rezultate se deschide cu reclamele AdSense, generând venituri pentru proprietarul site-ului.

Cum te plătește Google pentru utilizarea programului AdSense?

Odată ce contul tău a acumulat suma de 70 de euro pentru reclamele afișate, poți face o cerere să-ți primești banii prin virament bancar. Aceștia ajung în contul tău în câteva zile, iar pentru emiterea facturii către Google trebuie să urmezi pașii din politica programului în funcție de statutul firmei tale: plătitoare sau neplătitoare de TVA.



Cum să câștigi bani cu reclamele AdSense?

Este simplu să te înscri în programul AdSense, dar ca să generezi și venituri, trebuie să fii puțin atent. Iată care sunt câteva din cerințele pe care trebuie să le îndeplinești și regulile pe care ești obligat să le respecți:

  • Citește cu atenție politica Google pentru webmasteri;
  • Niciodată, de pe niciun terminal, nu apăsa singur pe reclamele propriului site;
  • Compune texte originale care să aibă valoare pentru cititori;
  • Gândește-te mereu la audiența ta și ce își dorește aceasta să citească;
  • Folosește doar tehnici acceptate de Google pentru creșterea traficului către site;
  • Asigură-te că site-ul tău este optimizat pentru terminalele mobile;
  • Încearcă mai multe tipuri de reclame și vezi care îți aduce cele mai mari venituri;
  • Nu păcăli utilizatorii ca să-ți apese pe reclame;
  • Monitorizează rezultatele zi de zi;
  • Citește toată corespondența primită de la Google deoarece există posibilitatea să nu-i placă ceva la site-ul tău și să trebuiască să rectifici.

Ce se întâmplă cu site-ul tău dacă folosești AdSense?

Cineva care nu a mai folosit până acum programul AdSense ar spune pur și simplu: câștigi bani. Dar trebuie să ai în vedere faptul că pe de-o parte timpul petrecut de vizitatorii tăi pe site scade și pe de altă parte, dacă la rândul tău îți folosești site-ul și pentru a vinde produse, s-ar putea să pierzi potențiali clienți dacă îți apar reclamele concureței.

În cazul primei probleme, trebuie să te împaci cu faptul că fiecare vizitator pierdut îți aduce un câștig. Cât despre cea de-a doua chestiune, Google îți oferă o soluție interesantă. Pentru a evita să faci reclamă concurenței, din contul tău de AdSense poți să blochezi afișarea reclamelor a până la 200 de adrese URL.

Astfel, te asiguri că nimeni din cei despre care nu vrei ca potențialii tăi clienți să afle, nu-și va face apariția pe site-ul tău.

Există și alte opțiuni de a afișa reclame pe propriul site dacă nu vrei să folosești AdSense?

Nimic nu este bătut în cuie. Dacă nu îți surâde varianta de a apela la AdSense pentru monetizarea site-ului, poți alege și alte metode. AdNow de exemplu este una dintre acestea. Programul funcționează asemănător cu AdSense și este disponibil și în România. Apoi, dacă ești interesat de afiliere poți folosi și platforma 2Performant. Dar despre fiecare din acestea vom discuta pe larg într-o postare viitoare.

Nu în ultimul rând, poți bineînțeles să nu folosești AdSense și nici alte programe de monetizare. În cazul acesta, pentru a câștiga bani cu site-ul tău trebuie să-l faci atractiv pentru agențiile și clienții care vor să cumpere advertoriale. Pe un site, chiar și personal, dar cu trafic mare și autoritate pe măsură, prețul unui advertorial poate ajunge și la 100 de euro sau mai mult.

De aceea, după cum vezi, nu există o singură metodă de monetizare, ci întotdeauna ai mai multe variante. Dar este important ca încă de la început să găsești ceva care să funcționeze. În caz contrar, blogging-ul de plăcere n-o să te motioveze mult timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *